Logo of Team Belgium

Ter gelegenheid van de Olympische Spelen in PyeongChang wil het Internationaal Olympisch Comité (IOC) de idee van eenheid, vrede en hoop voor een betere toekomst luister bijzetten. Hiervoor lanceerde het IOC de wereldwijde campagne “Become the Light”.

Het doel van de campagne is de olympische waarden te verspreiden tot lang na de Spelen. “De olympische atleten zijn dragers van optimisme, zij verspreiden de olympische spirit overal ter wereld en nodigen ons uit om op onze beurt het optimisme uit te dragen,”, aldus het IOC.

Via de campagne “Become the Light” wordt dit optimisme - letterlijk - omgezet in licht in de vluchtelingenkampen waar negen op de tien personen geen toegang hebben tot elektriciteit. Samen met het agentschap van de Verenigde Naties voor vluchtelingen (UNHCR) wil het IOC daar iets aan veranderen. Zonder elektriciteit is er immers geen licht. Dit is echter essentieel om te werken, aan sport te doen en om zich te ontspannen.

Neem ook deel: doe aan sport en breng licht naar de vluchtelingenkampen. Surf naar www.olympicchannel.com/light en doe mee. Het is jouw beurt om te schitteren.