'Team Belgium’, dat bent u ! Of u nu atleet, coach, ouder van de atleet, partner of supporter bent.
Vandaag lanceren we het eerste luik van een print campagne, een online en een radio campagne om dit nieuwe concept aan het grote publiek voor te stellen.
Het agentschap Famous, Road to Rio partner, heeft dit eerste luik van de campagne ontwikkeld. Vanaf 14 november zal de campagne aanwezig zijn op de radio zenders Radio 1, MNM en Studio Brussel, en op La Première, Classic 21, Pure FM, Vivacité en Musiq' 3. Onze campagne gaat ook online opNieuwsblad.be en Sportwereld.be en op RTBF.be/sport en Le Soir.be. De print verschijnt in Le Soir, Het Nieuwsblad, Moustique, Libelle, Flair, Gael, Humo, Story, Feeling en Vitaya.
Bedoeling van deze campagne is het grote publiek rond ‘Team Belgium’ te scharen. ‘Team Belgium’ dat staat voor de inspanningen die atleten en hun entourage leveren om te presteren op het hoogste niveau.
Laura, Nafi, Simon en Louis
De campagne ensceneert twee jonge atleten die de wind in de zeilen hebben: gymnaste Laura Waemen atlete Nafissatou Thiam. Laura en Nafizijn aan het sporten, de ene is aan het verspringen en de andere turnt op een balk. Maar niet enkel de atleten worden in beeld gebracht ook hun familie, hun trainer, hun vrienden en vriendinnen en Team Belgium partners EY en AG Insurance die Nafi en Laura steunen onderweg naar uitmuntendheid.
Aan de radio campagne werkten mee hockeyspeler Simon Gougnard(maar ook zijn ouders en zijn broers) en zwemmerLouis Croenen, u kan ze ontdekken op de zenders VRT en RTBF. Met een subtiel echo-effect wordt het concept ‘Team Belgium’ kracht bij gezet ... benieuwd of u er ook kippenvel van zal krijgen !
Wat vooral bijzonder is aan deze campagne is haar authenticiteit! Geen of weinig off stemmen op radio en de echte entourage van de atleet op print. Hun dagdagelijkse realiteit wordt verhaald en vertaald in een mooie campagne getekend door de commerciële partners van Team Belgium.
Op 6 mei van dit jaar werd in samenwerking met het Verbond van Belgische Bedrijven (VBO) het officiële programma ‘Road to Rio’ gelanceerd, de campagne is een logisch vervolg hierop.